Asperger Sendromu belirtileri, genellikle erken çocukluk döneminde başlar ve sosyal etkileşim, iletişim, motor becerileri ve ilgi alanları gibi alanlarda zorluklar yaşanabilir. Bazı belirtiler şunları içerebilir:
Asperger Sendromu belirtileri, bireysel farklılıklara bağlı olarak değişebilir ve her bireyde farklı düzeyde görülebilir.
Asperger Sendromu tanısı, çoklu disiplinler arası bir yaklaşımla yapılır. Bu tanı, genellikle bir çocuk psikiyatristi, bir psikolog veya bir nörogelişimsel uzman tarafından yapılır.
Tanı genellikle aşağıdaki adımları içerir:
Asperger Sendromu tanısı, genellikle DSM-5 (Mental Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı) veya ICD-11 (Uluslararası Hastalıklar Sınıflandırması) gibi tanı kılavuzlarına dayanır. Tanı, bireyin semptomlarına ve özelliklerine göre belirlenir ve Asperger Sendromu olan bireylerde diğer koşulların tanısı da dahil edilebilir.
Asperger Sendromu tedavisi, bireysel ihtiyaçlara göre uyarlanmış bir yaklaşım gerektirir. Tedavide amaç, bireyin sosyal becerilerini geliştirmek, iletişim becerilerini artırmak, duygusal düzenlemeyi sağlamak ve yaşam becerilerini öğretmek gibi konularda destek sağlamaktır.
Bazı tedaviler şunları içerebilir:
Tedavi, Asperger Sendromu olan bireyin yaşına, semptomların ciddiyetine ve ihtiyaçlarına göre belirlenir. Tedavi, ailelerin, öğretmenlerin ve diğer sağlık uzmanlarının desteğiyle de sürdürülebilir.
Asperger Sendromu ve Otizm, her ikisi de otizm spektrum bozuklukları (OSB) olarak sınıflandırılır ve benzer semptomlar gösterebilir. Ancak, Asperger Sendromu ve Otizm arasında bazı farklılıklar da vardır.
Asperger Sendromu, Otizm’in bir alt kategorisi olarak kabul edilir ve genellikle yüksek işlevli otizm olarak adlandırılır. Asperger Sendromu olan kişiler, genellikle normal veya yüksek zeka seviyelerine sahip olurlar ve dil gelişiminde genellikle bir gecikme yaşamazlar. Bununla birlikte, sosyal etkileşimde zorluk yaşarlar, sınırlı ilgi alanlarına sahiptirler ve tekrarlayıcı davranışlara sahip olabilirler.
Otizm ise, daha geniş bir spektrumda yer alan nörogelişimsel bir bozukluktur. Otizm olan kişiler, genellikle dil ve iletişim becerilerinde belirgin bir gecikme yaşarlar ve genellikle tekrarlayıcı davranışlar sergilerler. Ayrıca, Otizm olan kişiler, sosyal etkileşim becerilerinde de belirgin bir zorluk yaşarlar ve sınırlı ilgi alanlarına sahip olabilirler.
Asperger Sendromu ve Otizm arasındaki farklılıklar, tanı kriterlerinde de yansımaktadır. Örneğin, Asperger Sendromu olan kişilerin dil becerileri normalden daha iyi olmasına rağmen, Otizm olan kişilerde bu beceriler genellikle gecikmiştir.
Lütfen size ulaşabilmek için aşağıdaki alanları doldurunuz
7/24 tüm soru ve sorunlarınız için buradayız.